امروزه درب و پنجره یو پی وی سی به واسطه سبکی و زیبایی که دارند بسیار مورد استقبال مردم قرارگرفته اند که در ادامه به بررسی این نوع از درب و پنجره می پردازیم.

asdasd
در واقع Upvc از نفت خام و نمک طعام درست میشود که با بهره مندی از فرایند پلیمریزاسیون سه ماده کلر، اتیلن و نیل کلرید با یک دیگر ترکیب میشوند و پی وی سی به دست می آید که یک ماده ای است که بسیار به نور و گرما حساس بوده و در نهایت یک ماده پایدارکننده به آن اضافه می کنند که به یو پی وی سی تبدیل میشود.
asdasd

اجزا تشکیل دهنده درب و پنجره یو پی وی سی : اجزا تشکیل دهنده این نوع از درب و پنجره دارای 4 بخش بوده که عبارت ان از :

پروفیل گالوانیزه-لاستیک درزبندی-شیشه-یراق آلات

پروفیل گالوانیزه:

asdasd
پروفیل های گالوانیزه به طور کلی به 2 مدل لولایی و کشویی تقسیم میشوند که توضیحات آن ها به شرح ذیل می باشد: پروفیل های لولایی_این نوع از پروفیل ها به 3 دسته 3 کاناله 4 کاناله و 5 کاناله تقسیم میشوند(لازم به توضیح است که هرچه تعداد کانال افزایش یابد مقاوت و استقامت آن پروفیل در برابر بار های اضافی و در برابر خمش و نیروی باد مقاوم تر است و از همه مهم تر هر چه تعداد کانال افزایش یابد میزان عایق بندی آن پروفیل نیز افزایش می یابد) پروفیل های 3 و 4 کانال عموماً دارای پهنای 60 میلیمتر میباشند و پروفیل های 5 کانال دارای پهنای 70 میلیمتر میباشند و پروفیل های استفاده شده در این مجموعه همگی از نوع درجه یک دارای گارانتی شرکت بیمه ایران میباشند پروفیل های کشویی نیز مانند پروفیل های لولایی بسته به نوع نیاز مشتری ضخامت و تعداد کانال های آن فرق کرده و به دو صورت تک ریل و جفت ریل ارئه میشود.

شیشه:

asdasd
شیشه های مورد استفاده در این نوع از پنجرها به 3 نوع تک جداره، دو جداره و سه جداره تقسیم میشوند که امروزه تقاضا و استقبال عموم مردم نسبت به شیشه های دو جداره بیشتر از سایر است. شایان ذکر است که هر 3 نوع شیشه قابل اجرا بر روی همه ی پروفیل های ذکر شده در بالا هستند.

یراق آلات:

asdasd
در ابتدا باید گفت که یراق آلات مورد استفاده در درب و پنجره یو پی وی سی باید مقاوت و استحکام بالایی برخوردارند تا هم بتوانند وزن بالای پنجره های دو جداره را تحمل کنند تا هم در هنگام باز و بسته شدن درب و پنجره ها به راحتی حرکت کنند

یراق آلات در و پنجره دوجداره یو پی وی سی شامل موارد زیر میشود:

asdasd

اسپانیولت

این قطعه مربوط به بخش قفل های این نوع از درب و پنجره میشوند و باید در ساخت این نوع از قطعه ها از آلیاژ های با کیفیت باید استفاده شود تا کیفیت اسپانیولت بالا برود و بی کیفیت بودن این وسیله باعث افزایش فشار بر روی دستگیره ها شده و باعث از کار افتادن آن ها میشود.استپانیولت های استفاده شده در این مجموعه همگی از نوع درجه یک ترک و یا آلمانی هستند.

دستگیره

asdasd
استفاده از دستگیره های مناسب و با کیفیت باعث افزایش طول عمر درب و پنجره و اسپانیولت ها میشود و همچنین دستگیره های بلند تر فشار کمتری را به اسپانیولت ها وارد میکند و موارد دیگر مانند اهرو تو پر ،ضخامت اصلی دستگیره کیفیت آلیاژ و... در کیفیت دستگیره تاپیر گذار هستند دستگیره های مورد استفاده در این مجموعه همگی از نوع آلومینیومی ترک درجه یک میباشند.

سیلندر

asdasd
از دیگر یراق آلاتی که کاربرد فراوان دارد سیلندرها هستند که سیلندر های برنجی با روکش آلومینیوم بهترین نوع یراق ها می باشند

انواع بازشو:

بازشو های پنچره به بخش های زیر تقسیم میشوند :